Sjælsø Gruppen har planer om at bygge et stort dansk World Trade Center i Ørestaden på Amager. Projektet er tegnet af arkitekt Kim Utzon, og bebyggelsen på 125.000 etagemeter indeholder ud over kontorer blandt andet restauranter, caféer, butikker, hotel, skiftende kunstudstillinger og konferencefaciliteter. Indrettes for lejere Det er meningen, at World Trade Center Copenhagen skal indeholde tre høje punkthuse på mindst 20 etager. Det nye center skal indrettes for lejere af varierende størrelser, spændende fra helt små lejemål til selvstændige kontordomiciler. Placeringen af det store center er endnu ikke på plads, men selskabet oplyser, at man er i dialog med Ørestadsselskabet om en placering i den nordlige ende af Ørestad Syd ud mod Øresundsmotorvejen.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Neurokirurg: De, der siger noget andet om cykelhjelmen, ved ikke, hvad de taler om
-
Trump har sin egen teori om, hvorfor renovering af Lincoln-mindesmærket er gået så galt
-
Peter Viggo Jakobsen om nye ukrainske angreb: »Derfor rammer de her angreb hårdt«
-
Ny Mossad-chef vil vælte Irans regering – Trump vil handle
-
Tag flugten ind i skyggen: DMI varsler 35 grader
-
Her er det så, man udbryder: Men han blev jo dræbt
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Mathilde Holst




























