I september 2005 offentliggjorde Louise Frevert en lang række artikler med stærkt racistiske udsagn på sin hjemmeside som optakt til kommunalvalget i København, hvor hun var Dansk Folkepartis spidskandidat til overborgmesterposten. Hun blev politianmeldt, men på baggrund af en række indlysende fejl blev sagen afvist. Tilbage står så efterforskningen af hendes daværende webmaster, Ebbe Talleruphuus, men til trods for, at der er gået over 38 måneder, har politiets chefanklager i Nordsjællands Politi, Arne Stevns, endnu ikke kunnet finde hoved og hale på sagen, forklarer han: "Vi står over for en meget kompliceret edb-efterforskning i denne sag. Den er teknisk meget vanskelig, men jeg håber på, at vi snart er klar til at gennemføre de sidste afhøringer, og at vi kan være færdige rimelig hurtigt." ( Ritzau, 17.12.2008). Virkeligheden er imidlertid, at hvis man gider sætte sig ind i sagens kronologiske forløb og sammenholde de tilgængelige artikler og udtalelser fra september-oktober 2005, er Louise Frevert utvetydigt ansvarlig for de racistiske artikler. Det har jeg dokumenteret i bogen Louise Frevert-sagen - dokumentation af Dansk Folkepartis dobbeltspil (2005). Når chefanklageren ikke kan finde hoved og hale på noget, skyldes det utvivlsomt, at bl.a. statsadvokaten skandaløst holdt hånden over Louise Frevert, da hun endnu var folketingsmedlem, og dermed sidder han reelt med en amputeret sag. For den, der synes, at 87 sider lange gennnemgang af samtlige relevante aspekter i sagens grundlag, er lidt for meget, følger her en kort sammenfatning, der er baseret på uddrag af to kronikker, jeg skrev i november 2005 og januar 2006 (en behjertet læser, som kender chefanklager Arne Stevns' post- eller email-adresse er velkommen til at fremsende det følgende til ham):
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Michael Jarlner: Ruslands forsvarsministerium har offentliggjort en liste over europæiske og danske virksomheder: »Sov godt«
-
Mette Frederiksen terroriserer sin egen befolkning
-
Amerikansk ekspert: »Kan de se bort fra, at de sidder med verdens rigeste mand, der beder om flere penge?«
-
Redington: Mette Frederiksen ansætter 25 nye ministre. Her får I navnene
-
Han forsvandt ind i sig selv, når han var depressiv, og var en bølle, når han var manisk
-
Fostre får lov at gå til, selv om de godt kunne reddes: »Jeg beskyldte mig selv for, at jeg ikke kunne holde på vores barn«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce