Er Søren Espersen danskernes konge?

Talsmand. Måske skulle du huske den dér med splinten og bjælken i øjet, Espersen, næste gang du beskylder Melchior for at være den, der generaliserende fører sig frem som talerør på nogens vegne, skriver Rune Engelbreth.
Talsmand. Måske skulle du huske den dér med splinten og bjælken i øjet, Espersen, næste gang du beskylder Melchior for at være den, der generaliserende fører sig frem som talerør på nogens vegne, skriver Rune Engelbreth.
Lyt til artiklen

Tidligere overrabiner Bent Melchior har i en kronik kritiseret Søren Espersen for at misbruge jødedommen i sit korstog mod islam:

»Søren Espersen omtaler altid jødedommen så positivt, at jeg burde kvittere med at klappe i hænderne. Men til min beklagelse har jeg ofte på fornemmelsen, at jødedommen bare bliver brugt eller misbrugt som redskab, der kan slå islam i hovedet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her