30 minutter med Helle

Lyt til artiklen

Der er gået 100 dage for den nye regering. Og det er indiskutabelt, at man er kommet skidt fra start, på trods af statsministerens gentagne tilkendegivelser om det modsatte. Og i den borgerlige lejr føler man sig berettiget som Jeppe i baronens seng. Regeringen har lavet mange fejl, tåkrummende fejl.

Og vælgerne er dybt skuffede. Meget af dette falder definitorisk tilbage på statsministeren, som vil blive genstand for varig kritik indtil hun får vendt målingerne. Det ligger i jobbet. Og det hjælper intet, at Karen Hækkerup, Mette Frederiksen, Margrethe Vestager, Bjarne Corydon og Nikolaj Wammen gør det godt, hvis statsministeren ikke fungerer. Men i stedet for blot at kritisere vil jeg denne søndag give et bud på hvad hun skal gøre for at komme tilbage. Hvis jeg fik 30 minutter med Helle (kommentatorer som os får jo jævnt hen tid med statsministre) ville jeg pege på følgende otte ting:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her