Adoption er ikke uden omkostninger

Væk. En scene fra dokumentarudsendelsen. Da forældrene her opsøger DanAdopts kontor i Addis Abeba for  at spørge til nyt om deres børn fire år efter adoptionen, bliver de smidt ud.
Væk. En scene fra dokumentarudsendelsen. Da forældrene her opsøger DanAdopts kontor i Addis Abeba for at spørge til nyt om deres børn fire år efter adoptionen, bliver de smidt ud.
Lyt til artiklen

»Jeg er adopteret, og jeg mener, at adoption kan være et overgreb. Som nation lider vi stadig under en manglende forståelse af, hvad adoption er … Jeg bliver træt af, at den løsningsmodel, som handler om at acceptere, at man ikke er i stand til få børn, ikke regnes som en mulighed. At acceptbyrden ligger på de adopteredes side«. Joan Rang Christensen i Information.

Katrine W. Kjærs dokumentarfilm 'Adoptionens pris' blev det store diskussionsemne i den forgangne uge. I filmen følger man igennem flere år et ulykkeligt adoptionsforløb, der ender med, at adoptivforældrene giver op over for den senadopterede pige Masho og får hende anbragt uden for hjemmet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her