Økonomi- og erhvervsordfører for Liberal Alliance Ungdom, Lars Jørgensen, er ikke bekymret for den voksende ulighed. Han mener, det gavner hele samfundet, når de rige bliver rigere.

»Jeg går ikke så meget op i ulighed«

»Jamen, jeg synes ikke, at ulighed er et problem i Danmark. Jeg køber ikke præmissen«, siger Lars Jørgensen i det her interview. Foto: Oscar Gade-Frimann
»Jamen, jeg synes ikke, at ulighed er et problem i Danmark. Jeg køber ikke præmissen«, siger Lars Jørgensen i det her interview. Foto: Oscar Gade-Frimann
Lyt til artiklen

For nylig udkom erhvervsmediet Forbes med en liste over verdens rigeste dollarmilliardærer. Listen afslørede, at der siden 2007 er sket en tredobling af de ekstremt rige, og at ni danskere kunne findes på listen.

Men det er slet ikke nok, mener Lars Jørgensen, økonomi- og erhvervsordfører for Liberal Alliance Ungdom. Hvis det stod til ham, skulle der være mange flere milliardærer i Danmark. Det skrev han i et debatindlæg i Berlingske 26. januar.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her