Susse, Tilde og Truels Vallø Bisgaard ses her på Tildes nuværende bosted for mennesker med Downs. Et sted med  »en helt håbløs normering« med én ansat ad gangen til 11 unge, der i praksis gør det umuligt for den ansatte at foretage sig andet end »at slukke ildebrande«, fortæller forældrene. De drømmer om at åbne deres eget bosted med ordentlige normeringer og rammer.. Foto: Miriam Dalsgaard

Susse og Truels Vallø Bisgaard drømmer om at »slå op« med kommunen og starte et nyt bosted for deres datter med Downs syndrom. Et sted, de kan være trygge ved at have datteren boende, også når de en dag ikke er her mere.

»Jeg har kæmpet, siden Tilde blev født, og jeg har simpelthen ikke mere at give af«

Susse, Tilde og Truels Vallø Bisgaard ses her på Tildes nuværende bosted for mennesker med Downs. Et sted med »en helt håbløs normering« med én ansat ad gangen til 11 unge, der i praksis gør det umuligt for den ansatte at foretage sig andet end »at slukke ildebrande«, fortæller forældrene. De drømmer om at åbne deres eget bosted med ordentlige normeringer og rammer.. Foto: Miriam Dalsgaard
Lyt til artiklen

Truels og Susse Vallø Bisgaard har i årevis kæmpet for at sikre deres datter den hjælp, hun har brug for. Nu har de planer om at slå op med kommunen. I dette interview giver de tre gode råd til dig, der også kæmper for et barn med særlige behov.

Forældrene er en del af debatredaktionens nye serie ’Så gør jeg det sgu selv’, hvor vi taler med borgere, som har besluttet, at den eneste måde at løse deres problem på er ved selv at tage affære.

Kan vi andre lære noget af dem? Og bør vi?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her