Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Debattøren Hans Jørgen Bonnichsen er for længst trådt af som øverste operative chef for Politiets Efterretningstjeneste (PET). Til gengæld har han markeret sig som en af de skarpeste debattører i krydsfeltet mellem retssikkerhed og terror trusler. Foto: Niels Hougaard

Debattøren Hans Jørgen Bonnichsen er for længst trådt af som øverste operative chef for Politiets Efterretningstjeneste (PET). Til gengæld har han markeret sig som en af de skarpeste debattører i krydsfeltet mellem retssikkerhed og terror trusler. Foto: Niels Hougaard

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Bonnichsen kåret til Årets Idealist

Den tidligere chef for Politiets Efterretningstjeneste Hans Jørgen Bonnichsen blev læsernes valg som Årets Idealist 2008.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tillykke med udnævnelsen til Årets Idealist. Har du fortjent det?

»Jeg har i hvert fald fået en folkelig tilkendegivelse, som gør, at jeg kun kan være taknemmelig. Jeg er glad for, at så mange har tillid til, at jeg forvalter de forventninger, som dommerkomiteen mener, at jeg lever op til«.

Betyder det noget for dig?

»Det gør det da i allerhøjeste grad. Som bekendt har jeg været udsat for en næsten hetzlignende kampagne i forhold til mine holdninger«.

Fra hvem?

»Dansk Folkeparti med Pia Kjærsgaard i spidsen fulgt op af Trykkefrihedsselskabet og andre lignende proselytter i forhold til det, jeg repræsenterer. Det har faktisk været en ret smertefuld proces. Ikke mindst fordi den følgagtige justitsminister, Brian Mikkelsen (K), jo også i bund og grund fulgte op på, at jeg var under mistanke for at krænke min tavshedspligt. Det var faktisk en ydmygelse, eftersom jeg har været 41 år i dansk politi og 9 år i Politiets Efterretningstjeneste«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts