Fakta er vigtige, når vi taler klimadebat, så lad mig kaste mig direkte ud i nogle slagsen! Faktum 1: Det kan da godt være, at man kan få en nedstryger for 10 øre i den labyrint af lort, nogen har valgt at kalde for Jem og Fix-byggemarked, men til gengæld er hele det nordlige Kina nogenlunde ligeså frodigt som p-pladsen foran City 2 i Høje Taastrup! Så et eller andet er der jo gået galt i den frådende markedsøkonomi. Faktum 2: Jeg var i vandet i går for første gang i år, og det var dejligt friskt og havde nogenlunde samme temperatur som flydende kvælstof! Så noget is er der i hvert fald smeltet et eller andet sted! Faktum 3: Vi har brug for alternative energiformer, såsom vind, sol, bølger, Palle Strøm, biogas eller den varme luft, der blæser ud fra Lars Løkke Rasmussens ugentlige pressemøde! Og selv om min firehjulstrækker faktisk kører næsten 12 meter på bare én liter diesel, så holder det jo ikke i længden!
Lomborg som kæmpe gnaver
Men vejen hen mod det bedre er selvfølgelig belagt med toppede brostens argumenter i alle mulige retninger!
Vi har ikke råd – vi kan ikke, hvis inderne ikke holder op med at spise kål; bioethanol lugter af friture; det er solpletternes skyld; vindmøllevinger lyder som en koncert med AC/DC i Parken, når de drejer osv., osv.!