I ugens løb har FOA’s formand, Dennis Kristensen, kaldt det »for svineri« med LO-medlemmernes penge, at den tidligere LO-næstformand Tine Aurvig-Huggenberger i Københavns Byret kæmper mod LO-systemet for at få pensionskroner til sig selv. Det lyder meget ædelt.
Men handler det ikke også om, at du med din kritik kan hente billige point hos dine medlemmer – uden selv at gå ned i løn, Dennis Kristensen? »Som formand for FOA har jeg sikret, at vores honorarer nu ryger i forbundets kasse. Vi bevarer vores almindelige løn, pension og andet uden at få honorarer, for de bestyrelser vi sidder i rundt omkring. På trods af det får jeg stadig en meget høj løn, det er der ingen tvivl om. Jeg understreger bare, at vi skal bruge vores energi på medlemmerne«. Afslører Aurvigsagen ikke bare, at LO-fagbevægelsen, som du selv er en del af, kun er ude på et forgylde sig selv? »Sagen udstiller i hvert fald en ualmindelig god ordning, som man ikke ser magen til andre steder på arbejdsmarkedet. Har Tine Aurvig retten på sin side, skal hun selvfølgelig have pengene, men så har der også været en pensionsordning i LO, som er pamperi af værste skuffe«. Så du føler ikke, at du skal have en høj løn som fagforeningsboss?