Juhu, nu er der morgenluft og ugler i mosen, for sådan er det, når Thulesen Krudthorn og Pia Pæreskud finder ud af, at magten, som de selv æææælsker, er på vej et andet sted hen. Så kan man lade som om man er sur på Lars Løkkesmed og Lune Hvespersen, for selvom det er dem, man inderst inde holder med og tilbeder, så er der jo sket det yndige (og overraskende), at både Villy Søvnig og Helle Thormod-Smitch for længst har assimileret DF’s ideologi og er blevet skånselsløst populistiske og fremmedangste, så hvorfor ikke hoppe i kanen med dem, det kan sagtens bringe én i magtens nærhed, ja helt ind i den, som man har drømt om i årevis. Bare vent og se, hvordan VKO bliver til SSFO, der nok ligner en kimære lige nu, men giver de involverede våde drømme ved tanken om Thulle som finansminister, Piaput som kulturminister (man er vel klædeligt beskeden!), Villy som udenrigsminister og Helle på toppen af kransekagen, marzipangris er hun jo i forvejen. Hvad Margrethe Væstmager og Enhedslistens lille gærdesmutte siger til det, kan man kun gisne om, men måske er det dem og ikke Løkkesmeden og Hvepsereden, der skal tage sig sammen. Selvom enhver kan se, at det ikke hjælper en skid.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Wegovy, jeg slår op
-
»Nu er vi sparket tilbage til start«: Yderst effektivt våben mod SMS-svindel bliver stoppet
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
»Jeg skulle ikke have brugt det her billede«: Vanopslagh fortryder brug af nazifoto
-
Populær ferieø er gået fra et spirituelt Shangri-la til en skraldefyldt turistmagnet
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce