Nu vil erhvervslivet også tale politik

Kalkule. Da Novozymes' adm. direktør, Steen Riisgaard, talte på SF's landsmøde i 2010, vakte det undren og vrede hos borgerlige politikere.
Kalkule. Da Novozymes' adm. direktør, Steen Riisgaard, talte på SF's landsmøde i 2010, vakte det undren og vrede hos borgerlige politikere.
Lyt til artiklen

»Jeg er glad for at være her. Jeg har også stemt SF mange gange... da jeg var ung. Nu må jeg jo nok indrømme, at jeg er rykket lidt til højre, men det er I jo også ...«. Sådan indledte administrerende direktør Steen Riisgaard fra Novozymes sin tale på SF’s landsmøde sidste år.

Og efterfølgende blev der brugt mange spaltemillimeter på at diskutere, hvorvidt det er i orden for en topchef fra erhvervslivet at stille op til politiske landsmøder. Og så oven i købet i et parti som SF, der nok ikke regnes som det mest stuerene i erhvervskredse. »Det er meget farligt, når der er virksomheder, der flirter med at lade sig hylde af SF bare for at få fem minutters berømmelse på et landsmøde«, sagde daværende skatteminister Troels Lund Poulsen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her