Folkevalgte har overtaget Foghs spindoktrin

Levebrødspolitikere. Der skal indføres et rotationsprincip i Folketinget, mener debattør.
Levebrødspolitikere. Der skal indføres et rotationsprincip i Folketinget, mener debattør.
Lyt til artiklen

Nu nærmer valget sig langt om længe, og hurra for det.

I den forbindelse vil jeg gerne opfordre alle partierne og alle 179 medlemmer af det danske Folketing til at tage et grundigt kig på det politiske landskab. Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg ret sikkert stemmer på rød fløj et sted. Ikke så meget fordi jeg er enig og stoler på partierne dér, men i langt højere grad fordi jeg ikke ser noget alternativ. Det er med andre ord i mangel af bedre. Politik i dag er blevet til spin og varm luft (vi sender en knap så venlig tanke til Anders Fogh, der indførte den nye politiske metode og havde succes med den; nu gør alle det, og succesen udebliver naturligvis).

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her