Da min yngste søn var 11 år, købte han en iPod Touch. Det er nu to år siden. En iPod Touch er primært en lille spillecomputer til børn. For at kunne downloade gratis applikationer fra App Store var han nødt til at have en iTunes-konto. Sådan en kan man kun få, hvis man er over 15 år. Ergo løj vi ham 15 år gammel. Imidlertid kan man umiddelbart kun oprette en iTunes-konto, hvis man har et kontonummer. Gode råd var dyre, og hans konto blev oprettet med mange formaninger og mit kontonummer. Min søns iTunes-konto har været stort set gratis frem til for to måneder siden, hvor han downloadede nogle nye spil. I disse spil kan man, så vidt jeg er orienteret, spare guldmønter op, og for denne opsparing kan man købe ting i spillet. Er der ikke sparet nok guldmønter sammen, når man handler, ja, så køber iPod Touch automatisk guldmønter hos iTunes.
Googles musiktjeneste kan blive den næste fiasko Min søn havde købt for 641 kroner. Jeg opdagede miseren en formiddag for en måned siden, da jeg tjekkede min kontoudskrift. Jeg gik straks på Apples’ hjemmeside, hvor jeg fandt rigtig mange telefonnumre. Alle med talrige undermenuer. Efter noget besvær fandt jeg det rigtige telefonnummer i den rigtige undermenu med en telefonsvarer, som oplyste, at der var 10 minutters ventetid. Dette på en almindelig hverdagsformiddag. Endelig fik jeg fat i en venlig medarbejder, som hjalp mig med at fjerne mit kontonummer fra min søns iPod Touch. Samme medarbejder kunne oplyse, at man godt kan oprette en iTunes-konto uden et kontonummer, blot med et lille fif, som ikke fremgår Apples hjemmeside. Han fortalte også, at det er muligt at handle hos iTunes med et gavekort. Ergo kan man med en iPod Touch downloade gratis applikationer, og man kan handle med gavekort.