Jeg vil ikke være konge af København

Ledelse. »Lad os lade være med at falde ned på allerlaveste niveau og i smarte onelinere beskylde hinanden for uhyrlige ting. Fælles administrativ ledelse vil være godt for københavnerne«, siger overborgmester Frank Jensen.
Ledelse. »Lad os lade være med at falde ned på allerlaveste niveau og i smarte onelinere beskylde hinanden for uhyrlige ting. Fælles administrativ ledelse vil være godt for københavnerne«, siger overborgmester Frank Jensen.
Lyt til artiklen

Debatten om Københavns styreform er igen kommet på dagsordenen.

Det er sket, fordi jeg tillod mig at mene, at når regeringen planlægger at tage over 400 millioner kroner fra københavnerne i en udligningsreform, må vi da i det mindste forlange bedre muligheder for at fjerne overflødig administration i København. Det er den logiske sammenhæng mellem udligningsreformen og en reform af styreformen. Mine kritikere siger, at jeg kun ønsker en anden styreform for at blive en slags konge af København.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her