Blogfænomenet Bitterfissen Bethany har nu som anonym i flere måneder angrebet en række danske debattører og fået et fast følge med tusinder af månedlige klik.
Hendes blog-raserier er gået ud over blandt andre Anne Sophia Hermansen, Angela Brink og Paula Larrain, som hun kalder ’meningsfisser’ og ’klynkekusser’. Men er det ikke lusket at føre debat som anonym? Vi har spurgt ’hende’ per mail. »For det første er Bethany en fiktiv identitet, og derfor fungerer ’konceptet’ bedst ved, at jeg er anonym. Ellers bliver fokus rykket over på mig. Det handler jo om de andre, ikke om mig. For det andet tror jeg ikke, det er muligt at drive sådan en blog uden at være anonym«. Men er det ikke voldsomt uetisk at kritisere folk, som rent faktisk tør stå frem med navn – mens du blot gemmer dig bag din computerskærm? »Jo! Det er voldsomt uetisk, politisk ukorrekt, og jeg ved ikke hvad. Men folk elsker det jo. Ja, altså lige med undtagelse af klynkekusserne Herpes, Paula Larrain og Angela Brink. Og de er jo i virkeligheden ikke bedre selv. Kald en spade for en spade og en idiot for en idiot. Alt andet er spild af tid. Den eneste forskel, den slags gør, er, at ord-ornanister kan føle sig dannede herfra og til røven ud af fjerde division, mens de sidder og sprøjter deres fløjlsindpakkede galde ud til enhver«.