Tør landbruget slippe krykkerne?

Økologi. Når man kigger sig om efter åbenlyse førerpositioner for dansk landbrug, springer den økologiske sektor i øjnene, skriver landmand Anders Lund. Tegning: Jørgen Villumsen
Økologi. Når man kigger sig om efter åbenlyse førerpositioner for dansk landbrug, springer den økologiske sektor i øjnene, skriver landmand Anders Lund. Tegning: Jørgen Villumsen
Lyt til artiklen

Som landmand af bondeslægt, så langt kirkebøgerne rækker, har jeg med stor interesse fulgt den igangværende debat i Politiken om dansk landbrug.

Jeg vil her give mit besyv med, fordi jeg savner en landmandsstemme i debatten, som ikke bare gentager de slidte floskler om dårlig konkurrenceevne og urimelige danske miljøkrav. Vi er nemlig en del danske landmænd, som fokuserer på andre og mere konstruktive tilgange til en bæredygtig udvikling af vores erhverv og forvaltning af nationens jord, natur og vandmiljø.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her