Hvorfor skal jeg testes i hoved og røv?

Ældre. »For mig at se, er det hele en ren pengemaskine. 70 eller 75 er i dag ingen alder, og det er ikke os, der normalt laver de store ulykker i trafikken«, skriver Erik Hendrup. På billedet køretestes et ældre par på glatbane på Skive Køreteknisk Anlæg.
Ældre. »For mig at se, er det hele en ren pengemaskine. 70 eller 75 er i dag ingen alder, og det er ikke os, der normalt laver de store ulykker i trafikken«, skriver Erik Hendrup. På billedet køretestes et ældre par på glatbane på Skive Køreteknisk Anlæg.
Lyt til artiklen

Netop fyldt 74 måtte jeg igennem en ny farceagtig fornyelse af mit kørekort.

I modsætning til dengang jeg fyldte 70, havde myndighederne nu udvidet lægetesten til fire sider. Side 1 skulle jeg selv udfylde, og de 3 andre udfyldes af lægen. Her er blandt andet også en ’mini demenstest’, høreprøver og andet godt fra havet. Det hele forsegles i en konvolut, som sammen med et billede skal medbringes til kommunen. Ved udgangen skulle jeg derefter betale 500 kr. i kontanter, da lægen ikke tager imod dankort. Så ned i banken og hæve penge og retur til lægen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her