»Jeg ser gerne teaterstykket om Breivik«

Kontroversielt. Instruktør og kunstnerisk leder på Cafe Teatret, Christian Lollike, står bag den kontroversielle forestilling 'Manifest 2083' om Utøya og terroristen Anders Behring Breiviks manifest.
Kontroversielt. Instruktør og kunstnerisk leder på Cafe Teatret, Christian Lollike, står bag den kontroversielle forestilling 'Manifest 2083' om Utøya og terroristen Anders Behring Breiviks manifest.
Lyt til artiklen

Må jeg bestille den første billet til Café Teatrets forestilling ’Manifest 2083’?

Det vil jeg, af respekt. Respekt for en modig teatermand, Christian Lollike, der går i Holbergs, Ibsens, Brechts og Dario Fos provokerende fodspor. Og af respekt for ofrene og pårørende efter den afskyelige tragedie i Norge. Timing? Hvornår er det tid til at gøre op med vanvid, fascisme og ekstremisme? Til alle tider, vil jeg tro.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her