To ansøgninger om ugen kræver a-kassen. Jeg sidder med et afslag. Jeg var en af 398 ansøgere til en stilling i en kommune. Det er langt mere, end jeg er vant til, og jeg sidder og tænker over det. Kommer jeg nogensinde i arbejde, hvis den statistik holder? Og søger jeg overhovedet nok? I min branche – jeg er uddannet inden for økonomistyring – er der typisk 100 ansøgninger til hver stilling. En lille kommune i Jylland giver normalt lidt mindre, mens ansøgninger til København normalt har lidt flere. Og så er der ekstremerne. Rent statistisk er der derfor 1 procents sandsynlighed for, at jeg får et arbejde, når jeg søger det.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Nato-chefens opførsel møder kritik i Europa
-
Først byggede de et dyrt køkken. Fire år efter lukker kantinen
-
Sjællandsk by overtager rekorden for højeste temperatur
-
Løkke: Færøsk succes på håndboldbanen kan give »kæmpe, kæmpe problem«
-
Medier: Krim og Sevastopol erklæret i undtagelsestilstand
-
»Det må du altså helst selv rode med«: Her er festivallægens bedste råd – og en løftet pegefinger
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Klumme af Thomas Bredsdorff
Hvis Louise Preisler skal sigtes, så skal jeg også
Lyt til artiklenLæst op af Thomas Bredsdorff
00:00
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Mikael Busch
