Penkowa-sagen: Anstændighedens fallit for Københavns Universitet

Skandalesag. Milena Penkowa trækker åbenbart en spor efter sig af sager, der burde eller kunne være problematiske for Københavns Universitet. Sådan skriver Thorben Hansen - far til en studerende, der kom i klemme i skandalen. Politiken-tegner Roald Als har - som det ses her - tidligere anlagt samme vinkel på sagen.
Skandalesag. Milena Penkowa trækker åbenbart en spor efter sig af sager, der burde eller kunne være problematiske for Københavns Universitet. Sådan skriver Thorben Hansen - far til en studerende, der kom i klemme i skandalen. Politiken-tegner Roald Als har - som det ses her - tidligere anlagt samme vinkel på sagen.
Lyt til artiklen

Som forælder til den studerende, som Milena Penkowa (MP) beskyldte for at have begået underslæb, sidder jeg endnu en gang og må spørge mig selv, hvad det egentlig er, der foregår her? Københavns Universitets bestyrelse har på basis af en redegørelse fra egen advokat frikendt sig selv og ledelsen af universitet for at have begået nepotisme, ulovligheder eller andre alvorlige svigt, der bør føre til afskedigelse eller andre sanktioner. Det har været to et halvt lange år, fra Penkowas beskyldninger mod min søn dukkede op i efteråret 2008 og til nu, hvor jeg endnu en gang er vidne til en manglende ledelsesmæssig anstændighed, som ikke burde være forenelig med at stå i spidsen for landets mest prestigefyldte universitet og dermed være et forbillede for de studerende, der fremover kommer til at besætte nøglepositioner i samfundet.

LÆS MERE Rektor frikendes i Penkowa-sagen

Mon ikke noget af det, de fleste forældre frygter, er, at ens søn eller datter kommer i klemme i forhold til en person med de egenskaber, MP har vist sig at have.

Det skete for os i efteråret 2008, hvor MP som leder for vores søn, Kristian, i det studenterjob han havde på KU, anklagede ham for underslæb i forhold til en medicinsk forening, DSfN, hvor han som en del af jobbet deltog i regnskabsføringen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her