En af grundene til, at jeg var interessant som kilde for ’Hippie’-bøgerne om Frøstruplejren var, at jeg var en af besætterne af Hjardemål Kirke, og at jeg har været gift med Peter Louis-Jensen. Guderne skal vide, at jeg ikke har nogen som helst grund til at beskytte min eksmand, men det stod hurtigt klart, at Peter Øvigs projekt gik ud på at skrive en historie med en good guy, nemlig Henning Prins, og en bad guy med min gamle mand i skurkerollen. Sådan set o.k., for de to havde en konflikt kørende. Men hvad der ikke er o.k. i den sammenhæng er, at Peter Øvig ville gøre Peter Louis til en fører og os andre deltagere i kirkebesættelsen til umælende klakører. Det var vi ikke. Kirkebesættelsen var et fælles projekt for at demonstrere mod USA's terror i Vietnam. LÆS OGSÅPeter Øvigs hippier gør oprør Jeg vil gerne sætte spørgsmålstegn ved den meget centrale bemærkning, min gamle mand er citeret for, nemlig, at Frøstruplejren var et større kunstværk, end han nogensinde selv ville kunne skabe, og at han derfor havde besluttet at ødelægge den.
Peter Louis-Jensen har aldrig nævnt denne hensigt over for mig, og vi har trods alt gået op og ned ad hinanden gennem mange år. Der findes kun én kilde til ovenstående udsagn, nemlig Henning Prins.