Arbejderen er til grin

Debattør. Det burde jo være børnelærdom på rød stue, at arbejdet er kilden til al værdi og derfor bør værdsættes, skriver Mattias Tesfaye.
Debattør. Det burde jo være børnelærdom på rød stue, at arbejdet er kilden til al værdi og derfor bør værdsættes, skriver Mattias Tesfaye.
Lyt til artiklen

»Alle jer, der er udsendt for Danmark – ikke mindst vores udsendte i Afghanistan: I yder en enorm indsats, som jeg er dybt imponeret over. I står for det bedste, Danmark har«. Sådan sagde min nye statsminister i sin første åbningstale. Samme uge varslede Danish Crown fyring af 500 ansatte.

Kunne man have forestillet sig, at Helle Thorning havde sagt: »Alle jer, der går på arbejde hver dag – ikke mindst de ansatte i den hårdt pressede fremstillingsindustri: I yder en enorm indsats, som jeg er dybt imponeret over. I står for det bedste, Danmark har«?. Nej vel. Men hvorfor egentlig ikke? Det burde jo være børnelærdom på rød stue, at arbejdet er kilden til al værdi og derfor bør værdsættes.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her