Hvis jeg var statsminister ...

Politiken bad en række tilfældige danskere om at lukke øjnene og forestille sig, at de var statsministeren, der i dag holder Folketingets åbningstale. Alle fotos: Joachim Adrian.
Politiken bad en række tilfældige danskere om at lukke øjnene og forestille sig, at de var statsministeren, der i dag holder Folketingets åbningstale. Alle fotos: Joachim Adrian.
Lyt til artiklen

Hvis jeg var statsminister, ville jeg i min åbningstale sætte fokus på...

Plejen af ældre

Pia Kjeldsen, 60, kontorassistent. »Økonomi og arbejdsløshed er vigtigt at tale om, for det er mange berørt af for tiden, tror jeg. I mit eget liv tænker jeg mere på, at det er for dårligt, at vi ikke tager bedre hånd om vores ældre. Det ville jeg gerne gøre noget ved«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Fylder engelske ord for meget i dansk?

Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her