Det er gået amok med de p-bøder

parkering. Selv ikke kopi af p-billet samt kontoudtog kan få Q-Park til at tage bøden tilbage. Det krænker min retsbevidsthed, skriver Anne Egelund.
parkering. Selv ikke kopi af p-billet samt kontoudtog kan få Q-Park til at tage bøden tilbage. Det krænker min retsbevidsthed, skriver Anne Egelund.
Lyt til artiklen

Kan det virkelig være rigtigt? Jeg er simpelthen gået hen og blevet rigtig godt gammeldags sur. For nylig tog jeg i biografen med min søn på seks år og mine to bonusbørn på syv år ved Kulturhuset i Lyngby. Vi var forsinkede, og jeg var stresset. Jeg skynder mig hen og køber p-billet.

Jeg er træt af parkeringsfirmaernes dummebøder Da et af børnene er på vej over vejen, da jeg vender tilbage mod bilen, glemmer jeg alt om p-billet og får styr på ungerne. Vi går ind og ser film. Da jeg kommer ud, ligger der en p-bøde på forruden af bilen. Og jeg finder min p-billet i tasken. Suk. Og ja, naturligvis skulle jeg have husket at lægge billetten i bilen. Det er klart, men alligevel. Mon ikke Q-park vil have forståelse for, at billetten var købt, og hensigten afgjort ikke på nogen måde var at snyde? LÆS OGSÅHer er P-vagternes hemmelige regler Jeg sender en venligt formuleret e-mail og vedhæfter p-billet og kontoudtog, så jeg kan dokumentere, at jeg rent faktisk selv har købt den. Men nej, jeg får et standardsvar med trusler om inkasso, hvis ikke jeg betaler inden 20 dage.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her