DBU-toppen er en flok moralhyklere

kLIK for at  Mette Dreyers tegning i fuld størrelse.
kLIK for at Mette Dreyers tegning i fuld størrelse.
Lyt til artiklen

Jeg er fodboldfan, men landsholdet gider jeg ikke længere bruge tid på. Ikke så meget på grund af spillet og de lidt sløje resultater, men fordi jeg er træt af DBU-toppens moralhyklere, som ikke alene mener, at de har til opgave at fremme fodbolden i Danmark, men også skal fremme nogle særlige værdier og normer. Det gik ud over Nicklas Bendtner, som oven i en bødestraf og fratagelse af kørekortet i forbindelse med spritkørslen blev pålagt en ekstra straf på seks måneders tænkepause.

For tænk nu, hvis Bendtners mange fans løber rundt og drømmer om at blive spritbilist som deres forbillede! Bendtner virker sjovt nok som en mand, der godt kan bruge en tænkepause. Men tænk, hvis han brugte den til at sætte sig ned og læse nogle bøger, reflektere over sit liv, sit fag, det samfund, han lever i, og kom tilbage om seks måneder godt proppet mellem ørene i en udgave, der ikke alene var skarp foran kassen, men også var intellektuelt knivskarp. En Bendtner med kant, personlighed, meninger og holdninger. Tænk, hvis han for eksempel kom tilbage med en kritisk holdning til Qatars afholdelse af VM i 2022. Det koster mange, mange hundrede milliarder at afholde, og måske er det et uanstændigt og moralsk forkasteligt spild af penge?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her