Jeg er træt af kloge mænd med etiske kvababbelser

Handikap. At få et barn med et handikap eller en gendefekt er en langt større opgave, end mange forestiller sig, skriver Vibeke Lund Arkil, hvis yngste datter har en ikke-diagnosticeret genfejl.
Handikap. At få et barn med et handikap eller en gendefekt er en langt større opgave, end mange forestiller sig, skriver Vibeke Lund Arkil, hvis yngste datter har en ikke-diagnosticeret genfejl.
Lyt til artiklen

Jeg er mor til en handikappet datter på snart to år, og jeg bliver virkelig SÅ træt, når kloge mænd med etiske kvababbelser og uvidende mennesker med almindelige børn råber op om, at vi i vores højteknologiske samfund snart har udryddet alle former for handikap.

At vi står tilbage med perfekte designerbørn, og at vores samfund bliver fattigt, fordi ingen længere er unormale. Jeg vil gerne opfordre jer alle til at gå ind på Center for Sjældne Handicaps hjemmeside og danne jer bare et overfladisk indtryk af, hvor ufatteligt mange kromosomale og genetiske sygdomme, der stadig fødes masser af børn med.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her