0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Stadionnavne kommercialiseres på stribe

Kan sportsstadioner pludselig skifte navn, når der er så store følelser på spil?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
BONNERUP CLAUS
Foto: BONNERUP CLAUS

blåhvid. Det er de færreste, der ved at OB's hjemmebane TRE-FOR Park har fået sit navn fra energiselskabet TRE-FOR, der har købt navnerettighederne. Arkivfoto: Claus Bonnerup

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Professionelle sportsklubber drives som bekendt som forretninger. Sponsorater, der involverer navnerettigheder til hjemmebanen, er derfor en helt oplagt mulighed – nogle gange tilmed del af en overlevelsesstrategi.

Men det er en delikat sag at ændre navnet på et fodboldstadion. For der er stærke følelser involveret, når vi taler om tilhørsforhold til klubber og hjemmebaner.

Helt overordnet virker nogle navne simpelthen mærkværdige. I Phoenix spiller de ishockey i Jobing.com Arena. En URL i et stadionnavn lyder både underligt og forvirrende, og man får nemt den tanke, at det drejer sig om en virtuel arena.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce