0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Finanssektoren tager befolkningen som gidsel

Vi skal tilbage til den fysiske virkelighed, hvor ingen sælger noget, de ikke har.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
LANGKILDE MORTEN/POLITIKEN
Foto: LANGKILDE MORTEN/POLITIKEN

Tilfangetaget. Finansmanden Klaus Riskjær Pedersen anbefaler en strammere regulering af de globale finansmarkeder, der ifølge Riskær sælger varm luft og papirpenge.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

At jeg selv med største fornøjelse disponerer i de finansielle markeder, skal på ingen vis afholde mig fra at forholde mig kritisk til dem.

Midt i sidste uges drama på Wall Street havde CNN naturligvis udsendt en reporter til Chicago Mercantile Exchange for at få en snak med ’guldhandlerne’.

Det stod hurtig klart, at guldhandleren aldrig havde set blot antydning af de guldbarrer, han handlede med, og endnu mere abstrakt blev dækningen, da guldhandleren tilføjede noget i retning af: »At hvis alle, der køber guld i disse dage, går efter udgangen, så vil der slet ikke være nok guld til alle«.

Andre begivenheder i sidste uge bør få alarmklokkerne til at ringe.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter