Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kommentar: Kan og vil jyder integreres?

En ’ikke racistisk’ forfatter peger på et hidtil ganske overset kultursammenstød.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er ikke racist. Jeg synes måske bare, det er en smule naivt at benægte, hvad trods alt allerede i dag er et reelt problem, og som på længere sigt kan få konsekvenser, vi slet ikke er i stand til at overskue.

Jeg taler naturligvis om de mange indvandrere i København. Vi har en lang tradition for frihed og tolerance og vil gerne fortsat leve i fred, men det er vore ’gæster’ åbenbart ikke indstillet på.

De fleste kommer fra Jylland og andre landsdele, hvor man stadig har et middelalderligt forhold til mange ting. Det er typisk Venstres og Dansk Folkepartis kernevælgere, og læser man Jyllands-Posten, kan man næppe være i tvivl om deres hensigter.

Jeg har ikke noget imod jyder som sådan, jeg tænker blot på, om de i grunden ikke ville være meget lykkeligere i deres eget land i stedet for at komme her og påtvinge os deres menneskefjendske holdninger. Efter min mening er det misforstået tolerance at lade dem paradere på gader og stræder iført deres ’uniform’.

Deres jakkesæt og slips er en åbenlys provokation og strider imod alt, hvad der er københavnsk og progressivt. Som om det ikke er nok, at vi skal vækkes hver søndag morgen af deres kirkeklokker!

At tro, at mennesker, der står på et så lavt kulturelt stade som en århusianer, skulle kunne integreres i det københavnske samfund, er simpelt hen en utopi. At de heller ikke ønsker det, fremgår klart af deres udmeldinger.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce