Solidaritet frem for vækst og konkurrence

Morgenbøn. Jeg håber, at bønnen vil blive hørt, og at dagens politiske taler vil komme til at handle om, hvordan vi bedst modvirker tendensen til øget ulighed i Danmark, skriver Anders Gadegaard (billedet).
Morgenbøn. Jeg håber, at bønnen vil blive hørt, og at dagens politiske taler vil komme til at handle om, hvordan vi bedst modvirker tendensen til øget ulighed i Danmark, skriver Anders Gadegaard (billedet).
Lyt til artiklen

I anledning af arbejderklassens internationale kampdag tog jeg i dag i den radiotransmitterede morgenandagt i Københavns Domkirke udgangspunkt i dette bibelord:

For Herren jeres Gud er gudernes Gud og herrernes Herre, den store, den vældige og den frygtindgydende Gud, som ikke er partisk og ikke lader sig bestikke, men som skaffer den faderløse og enken ret, og som elsker den fremmede og giver ham føde og klæder. Derfor skal I elske den fremmede. (5. Mosebog kap. 10, vers 17-19)

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her