Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Tegning: Per Marquard Otzen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

'Black Friday' får det mest grådige frem i forbrugerne

En ny dille presses nu ned i halsen på forbrugerne med risiko for både den økonomiske, sociale og miljømæssige bæredygtighed.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det fleste har nok bemærket, at en lang række danske varehuse og butikskæder heftigt promoverer den amerikanske indkøbsdag ‘Black Friday’. Det sker med en lang række knaldtilbud. El-giganten smider for eksempel en 55 tommer fladskærm på tilbud til 3.999 kroner mod en førpris på 6.999 kroner, Bilka lokker med en mountainbike til 1.589,70 kroner mod de før 5.299 kroner, Ringsted Outlet sælger 4 stk. Calvin Klein Jeans med 40 pct. rabat, mens Fona lover intet mindre en vanvittige tilbud. Selvmodsigende slogans som »Jo mere du køber jo mere kan du spare!« benyttes i flæng.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden