Hvor er dannelsen i min gymnasieuddannelse?

Lyt til artiklen

»GYMNASIER TIL FREMTIDEN -parat til at læse videre«. Denne flotte overskrift pryder regeringens nye reformudspil til en justering af gymnasieuddannelsen, som blev fremlagt i går. Formålet: at gøre os elever ' dygtigere' og forberede os bedre på en videregående uddannelse. Midlet: mere obligatorisk matematik, færre studieretninger samt en kortere læseferie. Idéer, som siden de blev luftet i august har mødt opbakning i især den venstre side af Folketingssalen.

Regeringens forslag til det moderne gymnasium viser et ambitionsniveau man umuligt kan være utilfreds med -hvem ønsker ikke elever, der er ' dygtigere' og mere studieforberedte? Men set fra mit perspektiv som gymnasieelev viser forslaget også, at regeringen og resten af Christiansborg mangler indsigt i et langt mere grundlæggende problem end bare antallet af studieretninger og matematikmoduler. For jeg mener ikke, at ' dygtighed' i dag kun kan forstås som en rent gymnasial evne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her