Lad os få 'boots on the ground' i Irak og Syrien

Lyt til artiklen

JEG ER MÅLLØS over, at Søren Espersen fra Dansk Folkeparti mener, at Vesten og USA skal samarbejde med en krigsforbryder som Syriens præsident Bashar al-Assad om bekæmpelsen af Islamisk Stat (IS). Normalt har jeg megen respekt for Søren Espersen, men nogle gang kan jeg simpelthen ikke følge ham. At ønske sig et samarbejde med Assad er en tankegang, som viser, at han er faldet for diktatorens meget bevidste strategi.

Islamisk Stat skal bekæmpes, det hersker der ingen tvivl om, og det kræver en fælles indsats fra mange lande. Men ligefrem at skulle til at alliere sig med en diktator, som har mange flere lidelser og mord på samvittigheden end det, som Islamisk Stat (endnu) har præsteret, er direkte absurd. Bashar al-Assad har personligt været medvirkende til, at den terrororganisation i dag er så stærk, som den er.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her