0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Der er så meget, danske mænd ikke forstår

Hvordan reagerer vi i Danmark på den nye bølge med begavede reklamer i forbindelse med sportsbegivenheder?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Anne-Marie Steen Petersen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kan næsten ikke blive mere kommercielt: Reklamepauserne i verdens største sportsbegivenhed, finalen i amerikansk fodbold, er den dyreste reklameblok på Jorden. Til sådan en Super Bowl skal reklamefilmene sidde i skabet.

Ikke overraskende er biler, øl og barberblade fast inventar i tv-reklamerne. Og ikke overraskende er de målrettet det mandlige publikum med et ofte stereotypt billede af kvinder, som enten er husmødre, der serverer snacks, eller unge blondiner med alt for lidt tøj på.

Men i år skete der noget overraskende: Flere af reklamerne i Super Bowl-pauserne havde kvinder på skærmen med noget på hjerte. En del af dem endda så meget, at amerikanske feminister ikke tøver med at kalde det et gennembrud.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce