Jeg er så træt af generaliseringer som ’indvandrere larmer i biografen’. For hvad har deres etnicitet at gøre med deres opførsel? Det forstår jeg ikke. Ligesom Inger Støjberg (V) har jeg også haft en dårlig biografoplevelse.
For ti år siden sidder jeg til filmpremiere på ’Kingdom of Heaven’ med min veninde. Vi bliver forstyrret af to kvinder, der sidder ved siden af mig. Hele filmen igennem sidder de og småsnakker og tjekker mobiltelefonen. Min veninde og jeg er forargede.
Vi er flere gange tæt på at sige til dem: Undskyld, men vil I ikke være stille og lægge mobilen væk? Det gør vi ikke, fordi vi vel er en god blanding af høflige og konfliktsky. Efter en ødelagt filmoplevelse, ser jeg til min store overraskelse, at det er Pia Kjærsgaard, som sidder ved siden af mig og har forstyrret hele filmen igennem. Jeg kunne ikke lade være med at tænke: Hvad ville hun have sagt, hvis det var mig, etniske Siir Tilif, som havde gjort det samme?
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her
Skriv kommentar