Skrot dagpengesystemet og start forfra

Lyt til artiklen

JEG ER FALDET for dagpengegrænsen i september 2012, udmeldt af systemet - ' fået arbejde eller selverhvervende', som de kalder det på Danmarks Statistik, og prøver nu at være selvstændig som tømrer og arkitekt. Jeg kan ikke modtage nogen form for offentlige ydelser, da min hustru har arbejde, og vi ejer en gammel bil, der er over 25.000 kroner værd. Ja, vi har et hus, som kreditforeningen ejer, og vi betaler bare renterne. Jeg har måttet tømme al opsparing, pensioner osv. med stort skattesmæk til følge. En tryg alderdom får min hustru og jeg nok ikke. Det eneste, der redder os, er den lave rente.

ER MAN LEDIG i over 4 år, lærer man systemet at kende, og jeg må bare sige: Det er aldeles tåbeligt. Skrot det og start forfra. Meget belejligt nedsætter regeringen den ene kommission efter den anden. Så bliver man jo fri for at forholde sig til problemet og håber, det løser sig af sig selv. Men det gør det ikke. Regeringens udspil om at give fradrag på 1.000 kroner pr. år for fagforeningskontingent har kun til formål at udruste fagforeningerne med ekstra valgkampmidler og er en hån mod de arbejdsløse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her