0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vi skal tilbage til kønsrollerne på mine bedsteforældres tid

Jeg elsker at stryge min mands skjorter, og jeg elsker at slippe for at forholde mig til omlægning af lån.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Sygeplejersken Kristina mener, at de udviskede kønsroller er skyld i de høje skilsmisserater. Kilde: politiken.tv / Producer: Henrik Haupt

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg hader mænd. Ikke fordi jeg rent seksuelt har andre præferencer. Faktisk er jeg lykkelig gift med et af de få tilbageværende eksemplarer af en ellers uddøende gentlemans-race.

Hvorfor er jeg så så skide sur? Jo, det er såre enkelt: Jeg er 30 år, jeg er sygeplejerske, ikke udpræget feminist og temmelig meget højgravid.

Lørdag morgen skal jeg med DSB’s fantastiske ’kvægtransport’ mod den jyske hede, og jeg kæmper mig ombord på toget med min fyldige mave og min oppakning. Endelig finder jeg min plads og kæmper min sportstaske op på hylden, alt imens intet mindre en tre fedladne midt-30 årige mænd ser på.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce