Alt for mange nydanske mænd ser ned på os fraskilte kvinder

Lyt til artiklen

Nydanske par går fra hinanden som aldrig før. Men hvilke historier gemmer sig bag den høje skilsmissestatistik? Her på siden fortæller fire fraskilte kvinder om livet efter skilsmissen. Om, hvordan mange nydanske mænd opfatter fraskilte kvinder som andenrangsborgere og som »brugt emballage«, man ikke indgår seriøse relationer med. Nydanskere mangler en mere moden skilsmissekultur, mener de fire veluddannede kvinder, der ikke vil opfattes som ofre.

Safaa Halim, studerer mellemøststudier på KU:

Jeg var 17 år, da jeg blev gift. Jeg havde ikke afsluttet min 10. klasse. Da jeg blev skilt, havde jeg ingen uddannelse, og mit netværk var brudt sammen. Det var et personligt nederlag – det tror jeg, det er for alle uanset etnicitet – da parforholdet gik i stykker. Med min families støtte tog jeg 10. klasse og blev student fra hf, mens jeg passede mine børn. Senere kom jeg på universitetet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her