Planeten kræver, at vi tænker lidt mere som min russiske bedstemor

Ildsjæl. »Jeg ved godt, at jeg en gang imellem burde tænke på noget andet, men jeg synes bare, det er så spændende«, siger Selina Juul, der nærmest  konstant har madspild på hjernen.
Ildsjæl. »Jeg ved godt, at jeg en gang imellem burde tænke på noget andet, men jeg synes bare, det er så spændende«, siger Selina Juul, der nærmest konstant har madspild på hjernen.
Lyt til artiklen

I bund og grund kæmper jeg for at redde verden. Ja, jeg ved godt, det lyder højtravende, men sådan er det. Det er trods alt vores civilisations overlevelse, det handler om«.

Den vidtløftige livsmission tilhører 35-årige Selina Juul, der siden 2008 har forsøgt at indfri den gennem sin kamp mod danskernes madspild.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Hvad skal politikerne gøre for at forbedre folkeskolen? Deltag i samtalen her

Politiken har samlet et panel af kompetente skolefolk, der kommer med deres bud på, hvordan folkeskolen kan forbedres.

Men hvad mener du?

Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her