»Jeg kan faktisk ikke se feminismen for bare bare bryster«

ELITÆR. Den feministiske forening Kvindeligt Selskab opstod i 1991 i kølvandet på etableringen af KVINFO. Det blev en ny form for kvindebevægelse med hundredvis af medlemmer, der blandt andet gik i denne provokerende T-shirt og uddelte den kontroversielle pris ’Årets Pikhoved’. Arkivfoto: Søren Svendsen
ELITÆR. Den feministiske forening Kvindeligt Selskab opstod i 1991 i kølvandet på etableringen af KVINFO. Det blev en ny form for kvindebevægelse med hundredvis af medlemmer, der blandt andet gik i denne provokerende T-shirt og uddelte den kontroversielle pris ’Årets Pikhoved’. Arkivfoto: Søren Svendsen
Lyt til artiklen

Kære Nanna

Jeg læser i øjeblikket en bog, du har bidraget til, ’Elitefeministerne – 25 års udskældt ligestillingskamp’. Du skriver et essay om dit eget livslange engagement i den feministiske sag, og jeg har lyst til at spørge dig, hvor du tror, vi er på vej hen?

Jeg er selv en gammel og forvirret feminist. Der bliver i øjeblikket talt meget om genderqueer-feminisme og de transkønnede over for Nikita Klæstrup og hende, der ryster røv for a living, og at de skulle være en slags fjerdebølgefeminister. Hvad tænker du?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her