0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Brevudveksling om skilsmisse: Jeg er helt fundamentalt på spanden, når jeg skal elske

Dramatikeren Hassan Preisler bearbejder sin skilsmisse offentligt i et nyt teaterstykke. Her korresponderer han med debatredaktør Ditte Giese om et af tidens store temaer: skilsmissen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Dramatiker Hassan Preisler er aktuel med stykket 'En skilsmisse' på Aarhus Teater, der behandler Preislers egen skilsmisse, brud og skilsmisserod generelt. Arkivfoto: Finn Frandsen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

1.Kære Hassan.

Jeg er i tvivl om, hvorvidt du er en meget modig mand eller en meget selvoptaget mand. Uanset. Du har skrevet et helt teaterstykke om din skilsmisse fra dit barns mor.

Det var rimelig smertefuld læsning. Men hvorfor tror du, at så mange af os bliver skilt? Er det tidsånden (det røvhul), menneskelig evolution, fashion (sådan lidt sexet singlemor og -far) eller ren liderlighed?

KH Ditte

2.Kære Ditte.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce