Theresa May er en større trussel end Donald Trump

Den britiske premierminister, Theresa May, gør op med det positive og tillidsfulde syn på gensidig afhængighed, der har drevet Europa fremad fra efterkrigsårene og siden Murens fald, skriver Noa Redington. (Arkivfoto)
Den britiske premierminister, Theresa May, gør op med det positive og tillidsfulde syn på gensidig afhængighed, der har drevet Europa fremad fra efterkrigsårene og siden Murens fald, skriver Noa Redington. (Arkivfoto)
Lyt til artiklen

Jeg husker tydeligt at have holdt mig vågen, så jeg i al hemmelighed kunne se ’The Last Night of The Proms’ fra Royal Albert Hall i London.

Denne slet skjulte længsel efter det britiske imperium var og er fascinerende. Særligt for en lille dreng i et københavnsk kollektiv i 1970’erne og 1980’ernes triste Danmark. Tusindvis af briter i amokrus over den ene sang efter den anden om fordums storhed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her