Jeg ville ønske, forældre havde flere omsorgsdage som i Sverige, når børnene er syge. Det ville også være oplagt, hvis forældre kunne gå ned i tid, så de ikke var så trætte, når de kom hjem, siger Grethe Kragh-Müller. Tegning: Mette Dreyer.

Jeg ville ønske, forældre havde flere omsorgsdage som i Sverige, når børnene er syge. Det ville også være oplagt, hvis forældre kunne gå ned i tid, så de ikke var så trætte, når de kom hjem, siger Grethe Kragh-Müller. Tegning: Mette Dreyer.

Debat

Interview med børnepsykolog: »Politikernes spareiver skaber ukoncentrerede børn«

Jo mere vi skærer ned på normeringerne i institutionerne, jo dårligere ruster vi børnene til at begynde i skole og senere i ungdomsuddannelser, lyder det fra Grethe Kragh-Müller.

Debat
FOR ABONNENTER

»Som forsker er jeg ude i mange daginstitutioner. Når jeg her ser et barn gå rundt hele dagen uden at kommunikere med nogen, er det hjerteskærende. Og når jeg ser børn sidde og vente på far og mor kl. 15 med den sidste pædagog, mens alle stolene er sat op på bordene, tænker jeg: ’Det kan vi bare ikke være bekendt’. I værste fald tager børnene skade i deres udvikling over ikke at være sammen med tilstrækkeligt mange voksne i institutionerne«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang i 3 måneder for 299 kr

Eller prøv én måned for 1 kr.

Se tilbud

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden