Hun er både storkriminel og moralsk anløben - men hun har overtaget styringen af sit eget liv.

Den fiktive bankdame Anna Berg Hansen fra tv-serien ’Bedrag’ er en herlig inspirationskilde: Hvem har lyst til at farvesortere vasketøjet?

Den danske skuespiller Maria Rich spiller hovedrollen i DR's serie, Bedrag. Foto: Lærke Posselt/POLFOTO
Den danske skuespiller Maria Rich spiller hovedrollen i DR's serie, Bedrag. Foto: Lærke Posselt/POLFOTO
Lyt til artiklen

Er det akvarium bredt nok til, at man kan presse et hoved ned i det?

Spørgsmålet dukkede op i min hjerne, da jeg for nylig var forbi min datter og hendes familie, der har fisk i spisestuen. Førhen har jeg aldrig interesseret mig særligt for de små orange, sorte, sølvfarvede og blå dyrs eksistens. Faktisk har jeg helst undgået at se på dem. Deres ensformige vekslen mellem at æde, hvile, formere sig og svømme rundt i de samme små cirkler igen og igen kunne godt, ved nærmere eftertanke, minde lidt for meget om et menneskeliv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her