Hele sit liv har han siddet i kørestol, så for Kristian Hegaard passede det fint, at skolevæsnet er indrettet til, at man sidder stille hele dagen. Men systemet svigter for mange børn, siger folketingskandidaten fra Nordsjælland.

Folketingskandidat: »Det ville være et kæmpe svigt, hvis ikke jeg bruger mit handikap, men jeg er meget andet end det«

Især klima og uddannelse er emner, der ligger Kristian Hegaard (R) på sinde. Og det er også områder, hvor han mener, at en ny regering vil kunne forandre tingene til det bedre.
   Foto: Miriam Dalsgaard
Især klima og uddannelse er emner, der ligger Kristian Hegaard (R) på sinde. Og det er også områder, hvor han mener, at en ny regering vil kunne forandre tingene til det bedre. Foto: Miriam Dalsgaard
Lyt til artiklen

Tiøren falder først, da jeg siger, at det er ham i kørestolen. Det er ikke nok at nævne navnet. Det hjælper sjældent at tilføje, at han er folketingskandidat for Radikale Venstre, og kun i et enkelt tilfælde virkede det med den næstsidste ledetråd; at han har siddet i byrådet i Fredensborg Kommune i snart 10 år.

Min egen lille uvidenskabelig øvelse blandt venner og bekendte, der kun følger med i dansk politik til husbehov, viser, at for langt de fleste lægfolk er Kristian Hegaards handikap og kørestol det, som de identificerer ham med.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her