Jeg blevet endnu mere opmærksom på, hvor mange af partiernes valgplakater, bannere og annoncer der bruger udtryk som ’grønnere fremtid’ (S), ’bæredygtig fremtid’ (V) og ’et grønnere Danmark’ (RV). Hvad er en grønnere fremtid?

Førstegangsvælger: Valgkampagner synes lige så vildledende som reklamer

Lyt til artiklen

Amalie Wessel er 22 år, blogger, på pause fra sit studium og har det seneste år deltaget aktivt i debatten om præstationskultur blandt unge. Nogle kan måske kende hende fra DR 3-programmet ’De perfekte piger’.

På trods af for tiden at være bosat i Nordsjælland bruger jeg meget af min tid i København og derfor også en del tid på transport. Det betyder, at jeg har rig mulighed for at få kigget ud ad vinduet i S-togslinje A, hvorfra jeg gennem hele valgkampen har studset over et af Socialdemokratiets bannere, der hænger på flere S-togsstationer. På banneret står med blokbogstaver skrevet ’En grønnere fremtid’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her