0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lærer: Skolen bliver ikke bedre af, at vi holder vores kæft

Når jeg stiller kritiske spørgsmål til folkeskolen, er det, fordi jeg ønsker at udvikle den og gøre den endnu bedre – ikke bare for at brokke mig.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Foto: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad er egentlig din største fordom om lærere? At vi har dårlig kaffeånde? Arbejder for lidt? Måske at vi går i kikset tøj?

Sandsynligvis nok ingen af delene. Jeg er ret sikker på, at den mest udbredte lærerfordom må være, at vi er nogle værre brokkerøve, der altid har noget at klage over. Det var præcis den fordom, som formanden for Rådet for Børns Læring, Charlotte Rønhof, gav den fuld gas med til en debat på Folkemødet om, hvorfor så mange vælger folkeskolen fra til fordel for frie skoler.

Her sagde hun: »Hvis forældre vælger noget fra, er det, fordi der i kølvandet på arbejdstidsloven og reformen har udviklet sig en tung kultur på mange skoler, fordi man har været meget utilfreds. Hvis man har en kultur, hvor man brokker sig, kan det godt være selvforstærkende, og det kan smitte af på forældre og børn«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts