0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sygeplejerske: Alt, jeg vidste om god sygepleje, gjorde jeg ikke. Jeg lavede bare brandslukning. Derfor sagde jeg op

Som sygeplejerske på både hospitaler og i den kommunale hjemmepleje oplevede Johanne Sandra Sand så uværdige forhold for patienterne, at det fik hende til at opgive det offentlige for i stedet at etablere et privat sygeplejebureau. I dag har hun 25 sygeplejersker ansat.

Jacob Ehrbahn
Foto:: Jacob Ehrbahn

Johanne Sandra Sans styrer i dag sin virksomhed fra et kontorfællesskab i Holte, hvor hun har 25 sygeplejersker ansat.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forfærdet og skamfuld måtte Johanne Sandra Sand som relativt nyuddannet sygeplejerske på en aftenvagt på barselsgangen på Rigshospitalet erkende, at hun på grund af travlhed måske havde forvoldt skade på en patient.

På en underbemandet afdeling med mange kritisk syge patienter glemte hun en dag at lægge et engangskateter på en af sine barslende patienter. Det kunne have medført, at patientens blære bristede.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.