Som sygeplejerske på både hospitaler og i den kommunale hjemmepleje oplevede Johanne Sandra Sand så uværdige forhold for patienterne, at det fik hende til at opgive det offentlige for i stedet at etablere et privat sygeplejebureau. I dag har hun 25 sygeplejersker ansat.
Sygeplejerske:Alt, jeg vidste om god sygepleje, gjorde jeg ikke. Jeg lavede bare brandslukning. Derfor sagde jeg op
Johanne Sandra Sans styrer i dag sin virksomhed fra et kontorfællesskab i Holte, hvor hun har 25 sygeplejersker ansat.
Foto: Jacob Ehrbahn
Lyt til artiklenLæst op
11:03
Henter...
Forfærdet og skamfuld måtte Johanne Sandra Sand som relativt nyuddannet sygeplejerske på en aftenvagt på barselsgangen på Rigshospitalet erkende, at hun på grund af travlhed måske havde forvoldt skade på en patient.
På en underbemandet afdeling med mange kritisk syge patienter glemte hun en dag at lægge et engangskateter på en af sine barslende patienter. Det kunne have medført, at patientens blære bristede.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.