Politikens korrespondent i Bruxelles har svært ved at slippe Based Amy – også kendt som ’The Bacon Lady’

Jeg må bare følge ekstreme Amy: Hun går fra småflirtende til galdespyende på et splitsekund

Arkivfoto Rmv/shutterstock
Arkivfoto Rmv/shutterstock
Lyt til artiklen

Siden jeg første gang mødte Amy, også kendt som ’Based Amy’ eller ’The Bacon Lady’, på et hotel i London, har jeg været nysgerrig på hende. Hun er på sin vis bimlende gal, har de mest outrerede synspunkter og kommer i infight med alt og alle. Hun opsøger det ligefrem. Hun bliver anholdt og dømt gang på gang. Hun har fået flere polititilhold og har sågar fået tilhold mod at opsøge havet, fordi hun konstant forsøgte at begå selvmord ved at drukne sig.

Hun er en lille, mærkelig enmandsopinionshær, som startede med at gå rundt med sin stok og sin mobiltelefon; det gør hun stadig, men nu har hun fået sit eget show, som hun selv producerer på YouTube og DLive.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her